Początkowa ilość punktów do rozdania uzależniona jest od wieku postaci, a więc zdobytego przez nią doświadczenia i ogólnej kondycji psychofizycznej. A więc:
poniżej 15 lat - 45 punktów od 16 do 25 lat - 70 punktów od 26 do 65 lat - 85 punktów od 66 lat - 80 punktów
Do rozłożenia mamy maksymalnie po 100 punktów w każdej z umiejętności.
Im postać posiada większą liczbę punktów w danej dziedzinie, tym radzi sobie w niej lepiej. Postać posiadająca 5 punktów celności ma zdecydowanie mniejsze szanse na trafienie do celu niż mająca punktów 20. Umiejętność dodatkowa zależy od gracza. Dobrze będzie, jeśli będzie ona bardziej szczegółowa, np.: otwieranie zamków, gotowanie, medycyna (specjalizacja?), etc. W trakcie gry można rozwinąć więcej takich umiejętności.
Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Pią Lip 14 2017, 22:02, w całości zmieniany 7 razy
Admin
Ogólne
Dodatkowe Character sheet Wiek: pleple Ekwipunek podręczny:
W trakcie rozgrywki Mistrz Gry może wymagać od gracza rzucenia kostką. Końcowy wynik decydujący o powodzeniu lub porażce jakiegoś przedsięwzięcia trzeba policzyć według wzoru:
U + W2K >/P
Gdzie: U - ilość punktów danej umiejętności W2K - liczba wyrzuconych oczek dwóch kostek P - próg punktowy
W przypadku, gdy liczba uzyskana z sumy punktów umiejętności i kostek jest równa progowi, orzeka się o niepowodzeniu danego przedsięwzięcia.
Pojedynek na umiejętności Polega na skonfrontowaniu różnych umiejętności dwóch postaci. Są to rzecz jasna cechy, które można sobie przeciwstawić. Na przykład: Tom (kondycja 24) chce uderzyć Jima (reakcja 22). Postacie mają więc pojedynek na umiejętności. Należy rzucić wtedy kostką (jedną) i dodać jej wynik do ilości posiadanych punktów. Wygrywa ten, kto ma ich po zsumowaniu więcej. Pojedynki takie mogą odbywać się tylko wtedy, kiedy wybrane do nich umiejętności są punktowo do siebie zbliżone.